• Tekstas 2

    2 Pardavimų skyrius: 8 5 269 0029

Turite klausimų dėl užsakymų? Reikia pagalbos?
Turite klausimų dėl užsakymų? Norite pasitarti dėl paslaugų?
Skambinkite: +370 5 269 00 29
Rašykite: labas@wordorado.lt
Prisijunkite prie savo paskyros, ir parašykite pagalbos užklausą arba el. laišką į pagalba@wordorado.lt
Pagalba telefonu, teikiama tik užsisakius tokią paslaugą.

Nuo ko pradėti kurti internetinę svetainę su WordPress?

Turite verslo idėją?

Norite sukurti asmeninę internetinę svetainę ar tinklaraštį?

Gal net planuojate svetainių kūrėjo karjerą?

Šis gidas skirtas jums, jeigu norite savarankiškai susikurti pirmąją svetainę be programavimo žinių. Jame pateikiame aiškų ir lengvą kelią pradedantiesiems, kuris padės susikurti interneto svetainę per trumpesnį laiką.

Sukurti interneto svetainę nėra sunku. Tam reikia aiškaus plano ir darbą lengvinančių priemonių.

Visą gidą suskirstėme į atskirus straipsnius, kad būtų lengviau pradėti ir procesas būtų smagus.

Svetainės kūrimo žingsniai:

  1. Nuo ko pradėti svetainės kūrimą?
  2. Interneto vardo įsigijimas (~10 min.)
  3. WordPress svetainės talpinimo užsakymas ir įdiegimas (kas yra WordPress?) (~10 min.)
  4. Svetainės dizaino pasirinkimas ( nuo 5 min.)
  5. Svetainės žemėlapio sukūrimas (nuo 30 min.)
  6. Svetainės tekstų rašymas ir nuotraukų paruošimas (nuo 30 min.)
  7. Kontaktų formos sukūrimas (5–10 min.)
  8. Puslapių „Apie mus“, „Kontaktai“ ir „Paslaugos“ kūrimas bei produktų talpinimas (priklauso nuo turinio kiekio)
  9. Patarimai dėl svetainės priežiūros, SEO ir kt.

 

1 žingsnis: nuo ko pradėti svetainės kūrimą?

Kiekvienas sėkmingas projektas prasideda nuo planavimo ir pasiruošimo. Pirmiausia jums teks atsakyti į Jūsų verslui svarbius klausimus. Tai sutaupys laiko ir padarys šį procesą aiškesnį, leis pasiekti geresnius rezultatus.

P.S. Šie klausimai padės ir Jūsų rinkodarai. Pradėkime?

 

Kas yra Jūsų klientai?

Kurdami interneto svetainę, kūrėjai dažnai daro vieno klaidą – svetaines kuria sau. Bet jeigu kuriate svetainę norėdami uždirbti, turėti daugiau klientų, pristatyti kitiems savo paslaugas ir prekes, ar nebūtų logiška svetainę kurti tiems žmonėms, kurie mielai perka ar pirks Jūsų prekes ar paslaugas?

  • Kas dabar perka Jūsų prekes ar paslaugas? Koks Jūsų klientų amžius, lytis, išsilavinimas, pajamos, gyvenamoji vieta, profesija, specialybė?
  • Su kokiomis problemomis ir klausimais klientai susiduria pirkdami prekes/paslaugas?
  • Kokie yra Jūsų klientų poreikiai ir tikslai?

Plačiau apie kliento portreto sudarymą galite sužinoti perskaitę šį straipsnį – https://www.interakcijos.lt/personos/

 

Koks yra Jūsų svetainės tikslas?

Kiekviena svetainė turi turėti aiškų tikslą ir kiekvienas jos puslapis turi vesti lankytoją link jo. Norite, kad

  • klientai užsisakytų Jūsų paslaugas?
  • paskambintų pardavimų vadybininkui?
  • atvyktų į Jūsų fizinę parduotuvę?
  • užsisakytų naujienlaiškį?
  • užpildytų užklausos formą?

Pagalvokite, kaip svetainė gali padėti jums siekti savo verslo tikslų ir kokie tie tikslai turi būti.
Dabar tikslus reikėtų išskaidyti į dvi dalis:

  1. Pagrindinis tikslas: jeigu Jūsų svetainės lankytojai galėtų atlikti tik vieną svarbų veiksmą, koks jis būtų?

    Pavyzdžiui, dizainerės Aidos Kapočiūtės pagrindinis tikslas – kad būsimos nuotakos užsiregistruotų konsultacijai ir pasimatuoti suknelių.

  2. Gretutiniai tikslai: ką lankytojas turėtų atlikti kiekviename puslapyje, kad pasiektų Jūsų svetainės pagrindinį tikslą?

    Dizainerės Aidos Kapočiūtės gretutiniai tikslai – kad nuotakos prieš registraciją pasidomėtų jos kurtomis vestuvinėmis suknelėmis ir teikiamomis paslaugomis.

 

Kuo Jūs ar Jūsų kompanija yra išskirtinė?

Kiekvienos svetainės tikslas yra parduoti ir daryti įtaką. Pardavimą galima traktuoti kaip norą pirkti Jūsų prekes ar paslaugas, apsilankyti fizinėje parduotuvėje, užsisakyti naujienlaiškį, skaityti Jūsų straipsnius ar net dalintis Jūsų puslapiu socialiniuose tinkluose.

Paimkite popieriaus lapą ir užsirašykite išskirtinumus, laimėjimus ir pasiekimus. Tai padės jums rašant tekstus apie savo teikiamas paslaugas.

Plačiau apie išskirtinės vertės pasiūlymo kūrimą galite pasiskaityti čia: http://conversionxl.com/value-proposition-examples-how-to-create/

 

Kas yra Jūsų pagrindiniai konkurentai?

Kas teikia tokias pat paslaugas kaip ir Jūs?
Apsilankykite jų svetainėse, gal ten rasite idėjų.

Pamėginkite į konkurentų svetainę pažiūrėti kaip į „pardavimų vadybininką“. Kokie yra jų svetainės pagrindiniai tikslai? Kaip jie save pristato? Ką jie siūlo savo svetainėje daryti?

Kurias 3 svetaines prisimenate ir norėtumėte sukurti panašią?

Dabar kiekvieną svetainę aplankykite ir atlikite mažą užduotį: lapo viršuje užrašykite svetainės pavadinimą ir surašykite, kas toje svetainėje jums patinka. Ir kokį vieną dizaino elementą „pavogtumėte“, jei galėtumėte?

 

Kokie elementai privalo būti Jūsų svetainėje?

WordPress leidžia lengvai pridėti įvairių elementų (dar jie vadinami įskiepiais), bet kūrimo pradžioje yra svarbu nuspręsti, ko iš tikro reikia dabar.

Gal šiuo momentu jums pakaks tik nuotraukų galerijos ir kontaktų formos? Kuo mažiau reikės elementų, tuo greičiau startuosite. Svetainę visada galėsite papildyti ir patobulinti.

Visus elementus padalinkite į dvi dalis:

  1. Būtini elementai: jų reikia, kad lankytojas galėtų pasiekti Jūsų norimą tikslą. Jeigu tikslas yra užpildyti kontaktų formą, tada jos tikrai reikia.
  2. Smagu turėti: naujienlaiškių užsakymo langelis, kuris iššoka paspaudus mygtuką… arba galimybė pirkti produktus, pažymėtus nuotraukoje.

 

Ar jau turite susirinkę nuotraukas ir vaizdus?

Sunku įsivaizduoti svetainę be nuotraukų ir kitų vizualinių elementų. Dabar yra tinkamas laikas juos atrinkti ir sudėti į skirtingus aplankus savo kompiuteryje, kad kurdami svetainę lengvai rastumėte ir iškart įkeltumėte į svetainę.

Siūlome sugalvoti unikalius pavadinimus nuotraukoms ir vaizdams. Tai yra svarbu Google, kad tarp paieškos rezultatų jis galėtų pateikti Jūsų nuotraukas.

Yra kelios nuotraukų pavadinimų taisyklės:

  1. Naudokite brūkšnelį vietoj tarpų.
  2. Venkite lietuviškų, rusiškų raidžių ir skyrybos ženklų.
  3. Pavadinimas gali būti iš 2–7 žodžių.
  4. Apibūdinkite, kas vaizduojama nuotraukoje ar paveikslėlyje.

    Kad būtų aiškiau, štai keli pavyzdžiai:
    svetaines-zemelapio-pavyzdys
    trumpa-vestuvine-suknele-su-skeltuku
    juoda-audi-r8-vilniaus-senamiestyje
    paros-fotosesija-prie-baltios-juros


Jeigu dar neturite nuotraukų, nieko tokio. Daug nemokamų nuotraukų savo svetainei rasite šiuose puslapiuose: burts.shopify.com, unsplash.com ir pixabay.com.

 

Ar nusprendėte, kokios spalvos vyraus Jūsų svetainėje ir kokie bus šriftai?

Daugelis WordPress svetainių dizainų leidžia pasirinkti unikalias spalvų gamas ir šriftus.
Nors šį žingsnį rekomenduojame labiau pažengusiesiems, bet galite pažaisti su coolors.co/app ir pabandyti atrasti unikalių spalvų savo svetainei.

Nemokamų šriftų rasite fonts.google.com puslapyje. Tik svarbu, kad jie palaikytų lietuviškas raides ą, č, ę, ė, į, š, ų, ū, ž.

Šrifto pasirinkimas ir bandymas su lietuviškomis raidėmis.

 

Kiek laiko galite skirti savo svetainei kurti?

Internete yra daug straipsnių ir vaizdo įrašų apie tai, kad svetainę su WordPress galima sukurti per valandą ar net vakarą. Iš dalies jie teisūs. Pavyzdžiui, Wordorado automatiškai įdiegia naujausią WordPress versiją per 5 minutes ir jau galite tęsti savo svetainės kūrybos procesą.

Bet daugiausia laiko atima turinio rengimas ir talpinimas svetainėje. Kartais paslaugos aprašymas gali trukti nuo keliolikos minučių iki kelių valandų ar net dienų.