Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad tinklaraštis – praėjusių laikų prisiminimas. Ankstyvajame internete jais žavėjosi daugelis, tačiau įsigalėjus socialiniams tinklams, atrodytų, blogų reikšmė sumenko. Vis tik, net ir šiandien prireikus patarimo pirmiausia kreipiamės į „Google“. O ką dažniausiai randame ten? Atspėjote, kieno nors tinklaraštį. Skaičiuojama, kad aktyvių tinklaraščių šiandien yra apie 600 milijonų. Aptarkime, kokią naudą jūsų verslui šiandien vis dar gali atnešti senas geras blogas.
Auditorijai parodote savo ekspertiškumą
Kai prireikia patarimo, kreipiamės į savo srities ekspertus. Lygiai taip pat ir internete – iškilus klausimui, norime atsakymą gauti iš kompetentingo žmogaus ar organizacijos, o ne eilinio bevardžio komentaro. Ilgalaikis tinklaraščio rašymas būtent ir įtvirtina jūsų autoritetą kaip savo srities profesionalo. Be to, šis ekspertiškumas nėra formuojamas tik auditorijos akyse – norėdami kurti kokybišką turinį esate priversti nuolat domėtis savo sritimi, atnaujinti šias žinias bei konsultuotis su kitais bendraminčiais. Na, o tokia patirtis ilgainiui jus juk ir paverčia ekspertu.
Taip galite išsiskirti iš konkurentų minios
Šiandien sunku surasti verslo sritį, kurioje nebūtų aršios konkurencijos. Visgi, vieni prekių ženklai išsiskiria savo komunikacijos linija ir tam tikru identitetu, o kiti taip ir lieka beveidžiais. Tinklaraštis yra puiki erdvė surasti unikalų savo ženklo toną, kuriuo bendrausite su auditorija ir jai kursite naudingą turinį. Geriausia dalis yra ta, kad savo tinklaraštyje nesate niekieno ribojamas – galite būti dalykiškas prekinis ženklas, kuris dalija ekspertinius patarimus, o lygiai taip pat galite tapti auditorijos linksmintoju, kuris suformuos ypatingai artimą ir betarpišką ryšį su savo lankytojais. Vis tik, ankstyvoje tinklaraščio stadijoje ypač svarbu įsivardyti savo komunikacijos liniją ir jos laikytis, nes interneto vartotojai ypatingai gerai perpranta nenuoširdumą.
Galite atvesti papildomą srautą į svetainę
Kaip minėjome teksto pradžioje, kokybiškus tinklaraščius labai mėgsta paieškos varikliai, tokie kaip „Google“. Paprastai tariant, ilgą laiką vystomas, skaitytojų mėgstamas ir techniškai tvarkingas blogas paieškos algoritmams atrodo patikimas informacijos šaltinis, todėl jis yra iškeliamas aukščiau už kitus rezultatus. Na, o paieškos varikliai – ypač galingas įrankis, juose pasiekus aukštas pozicijas pagal tikslinius raktažodžius, į savo svetainę atvedamą srautą galima padidinti keleriopai. SEMrush duomenimis, „Google“ yra kanalas, atvedantis didžiausią srautą į tinklaraščius. Tik nuo jūsų priklausys, kam tą srautą vėliau išnaudosite.
Tai gali tapti papildomu pajamų šaltiniu
Daugelis suprantame, kad papildomas srautas į svetainę gali būti lygus ir didesnėms pajamoms. Tinkamai monetizavus tinklaraštį, kuris generuoja nuolatinį srautą, iš jo galima ir uždirbti. Tai gali būti ne tik Google Ads reklaminiai skydeliai, bet ir papildoma medžiaga, kuri pasiekiama už atitinkamą mokestį: vaizdo pamokos, ekskliuzyvinis turinys, patarimai, specifiniai naujienlaiškiai ir t.t. Su išplėstiniu techniniu funkcionalumu jūsų tinklaraštis gali tapti ir nedidele internetine parduotuve, kurioje siūlysite su savo tema susijusius produktus.
Rašydami tobulinate asmeninius įgūdžius
Sutikite, rašyti galima kad ir ant skiautės popieriaus. Vis tik, rašant tekstą platesnei auditorijai, atsakomybė už jį gerokai išauga. Tuomet imame kelis kartus tikrinti faktus, pasitelkiame daugiau šaltinių, o galbūt besigilindami net pakeičiame savo nuomonę apie tam tikrą temą. Be to, moksliškai įrodyta, kad rašymas tobulina ir mūsų asmeninius įgūdžius. Taigi, tinklaraštis generuos vertę ne tik jūsų atstovaujamai įmonei, bet ir padės tobulėti pačiam autoriui.
Galite suburti bendraminčių bendruomenę
Tinklaraščio kūrimas dažnu atveju atsiremia į tam tikros srities bendruomenės būrimą. Jei kuriate finansų tinklaraštį, tikėtina, kad jį skaitys investavimo entuziastai, o jei rašote apie senovinius automobilius, labai gali būti, jog būtent jų mėgėjai pas jus ir užsuks. Formuojant ilgalaikius santykius ši skaitytojų grupė gali tapti daugiau nei tik jūsų lankytojais, bet ir artimais pažįstamais. Suformavus tvirtesnius santykius tokias bendruomenes galima perkelti ir už tinklaraščio ribų. Be to, jei pavyksta suburti stiprią bendruomenę, ji ilgainiui gali tapti savotiška jūsų prekės ženklo ambasadore. Tiesą pasakius, tokią bendruomenę ir norime auginti dirbdami „Wordorado“ komandoje.
Turite neribotą erdvę kūrybinei išraiškai
Net jei rašote ypatingai techniškomis ir sudėtingomis temomis, pavyzdžiui, apie robotų konstravimą, tai vis tiek yra kūrybinė veikla. Tinklaraštis gali tapti erdve jūsų kūrybiškumui atsiskleisti. Neretam žmogui atsistoti ant scenos ir pareikšti savo nuomonę yra nedrąsu, tačiau kuriant tinklaraštį visuomet galima prisidengti pseudonimu ar net sukurti savo fikcinį veikėją, kurio vardu rašote. Tokiu atveju pašalinama daug kliūčių ir galima tiesiog dalintis mintimis su pasauliu. Savo tinklaraštyje pats esate visa ko šeimininkas, todėl ir taisykles nustatote jūs pats.
Turinio sklaida neapsiriboja tik tinklaraščiu
Tinklaraščio įrašo gyvavimo ciklas nesibaigia tuomet, kai paspaudžiate mygtuką „Publish“ – tuomet jis tik prasideda. Aukštos kokybės turinys gali pradėti „gyventi savo gyvenimą“ – jei įrašas bus naudingas, jūsų auditorija juo pasidalins su draugais ar savo socialiniuose tinkluose. Tikėtina, kad kokybišku turiniu ar jo ištraukomis norės pasidalinti ir kiti tinklaraščiai ar net žiniasklaidos portalai. Yra žinoma ne viena istorija, kai didelį dėmesį patraukęs tinklaraščio įrašas tapo visa knyga.
O kada tinklaraščio kurti neverta?
Priežasčių kurti tinklaraštį – daugybė. Vis tik, kaip ir daugelyje gyvenimo sričių, jo rašymas kelia ir nemažai iš pirmo žvilgsnio nepastebimų iššūkių. Prieš imantis šios veiklos derėtų atkreipti dėmesį į kelis pagrindinius sunkumus:
- Viena iš svarbiausių taisyklių, kurias būtina suprasti prieš pradedant kurti tinklaraštį – tai nėra sprintas, o greičiau maratonas. Įprastai auditorijos buriasi lėtai, o norint, kad tinklaraštis augtų, į jį reikia įdėti nuolatinio darbo: reguliariai kurti naujus įrašus, užtikrinti, kad jie pasiektų savo auditoriją, bendrauti su komentuojančiais lankytojais ir taip toliau. Nematant greitų rezultatų, dažnam nusvyra rankos dar pakankamai ankstyvoje vystymo stadijoje.
- Pratęsiant pirmąjį punktą verta pasakyti, kad jei tinklaraštį kuriate dėl greitos finansinės grąžos, galite likti nusivylę. Kaip jau išsiaiškinome anksčiau, didelis svetainės srautas = pajamos, o norint sugeneruoti stiprų srautą, tam reikia gilaus įdirbio. Dėl šios priežasties tinklaraštis, ko gero, nėra pati tinkamiausia vieta norintiems greitai pralobti.
- Būti pastebėtam ir demonstruoti gerus rezultatus kalbant apie populiarias temas gali būti nelengva. Jei tinklaraštį pradedate kurti tik šiandien, tikėtina, kad jau turite „konkurentą“, kuris tai pradėjo daryti prieš 10 metų. Gera žinia mums ta, kad lietuviška rinka yra nedidelė, todėl joje apstu nišų, kuriose galite sužibėti ir užkariauti lyderio pozicijas. Na, o čia reikėtų dar kartą pažiūrėti į pirmąjį punktą.
Tai… kada pradėsite?
Jeigu paskutinės trys priežastys jūsų neatbaidė, galbūt pats metas parašyti savo pirmąjį įrašą? Norint pradėti vesti tinklaraštį visiškai nebūtina būti profesionaliu rašytoju ar turėti daug techninių žinių jam susikurti. Be to, nepamirškite – nesvarbu, ar rašote tinklaraštį įmonės vardu, ar kuriate turinį apie savo pomėgius, tai turėtų būti įdomus ir praturtinantis procesas, o ne prievolė.
Taip ir mes dirbami prie šio tinklaraščio norime suburti tvirtą Lietuvos „WordPress“ entuziastų bendruomenę, kuri galėtų dalintis informacija bei drauge tobulėti. Pažadame daugiau patarimų ir įžvalgų jau netrukus, sekite naujienas.